14 February 2010

Mari Menonton Filem...

Sudahkah korang menonton filem ini? Ketika Cinta Bertasbih...

Wah... sekali dengar mcm filem yg sangat ISLAMIC...
Pada pen
dapat aku, aku rasa jln ceritanya takde la seISLAMic ayat2 cinta yg heroin nye berpurdah...Asalnya shbt lama aku, Fikri yg meng`introduce' filem ni. Katanya filem ni menarik. Aku pun suruh la Fikri ceritakan sinopsisnye. Masa memula dengar tu, rasa tak minat la pulak. hihi.. (coz ceritanye mcm sad ending.Hero tak dapat kawen dengan heroin).
Then, aku suruhla dia send filem ni guna email. Haram jadah sampai ke la ni pun tak dapat lagi.. Maybe sgt BZ dengan tanggungjwb sebagai MPP kat maktab beliau. It's ok Fikri..
However, thanks to my bestfriend, Naimah coz give me watch this movie... Bila aku tengok citer ni, rasa lain mcm.. Best sgt korang.. Bukan sebab nama watak dlm cerita n
i sama dengan nama aku taw...(Ayatul husna). Tapi, sebab aku minat jalan cerita & watak hero dlm filem ni.. Seorang mahasiswa Al-Azhar terpaksa jual tempe dgn bakso kat Mesir untuk menyara family & pelajaran..nak study lagi..waaa...gila macho..Islamic lagi.. mmg ada ciri2 calon suami..hihi..Watak heroin nyer pun cute..solehah.. at least, filem ni boleh dijadikan panduan kepada diri aku & remaja zmn sekarang dlm menilai sebuah cinta. Betapa indahnya jika sebuah cinta dibina berlandaskan cinta kepada Allah..Ishh.. jangan berangan lagi Husna..lab report organic chemistry & botani tak buat lagi..huhuhu.. Kepada korang yg belum menonton lagi, jomla tengok ramai2 filem ni. (ada gaya promoter tak??) Kepada rakan2 yg nak citer ni, jomla datang bilik..(PEREMPUAN sahaja).


Sambil aku print assignment & topup untuk korang, korang bole dpt cite ni secara PERCUMA.hihi..(promote lagi..)


Daripada menonton filem omputeh yg ntah apa2,bek tengok filem yg boleh mendidik jiwa...At least, dapatla PAHALA free..(tu pendapat aku la..kalau korang x setuju, it's ok coz everybody has their own opinion and believe.)



No comments: