17 February 2010

Reunion Family Yaiyi Haji Abdul Rahman...

Waww...
This is 1st time of my life...
Berjumpe sedara mara,sepupu sepapat yg x nah jumpe before this..
rasa sgt teruja..happening...

Gathering ni dibuat mase raye cina yg ke-2 = 15 feb
kat Dwn Jubli Intan Pontian, Jhr..

Mish U aLL DeaR...



Pic Tok Gayah menerima Anugerah Bintang popular...Acece...

Fakta tntg salah silah keluarga (sebelah ayah)
♥ Yaiyi hj.Abd.Rahman adlh moyang saya, merangkap datuk kpd ayah.
♥ Yaiyi ada 6 org ank.

1.Hasran(my atok!)
2.Hassan
3.Johari
4.Sarbini
5.Alias
6.Rahmah

♥ Datuk saya, Tok Yan(Hasran) merupakan ank ke-2
♥ Kami orang JAWA...(itu suda pasti...!)
♥ Ayah saya pun x penah jumpe Yaiyi coz suda meninggal dunia...
♥ Slh seorg pak sedara saya ialah imam besar Pontian.
.baru taw...
♥ Generasi 2nd yg tinggal dlm family ni ada 3 orang trmasuk atok sy..(actlly nenek),
Means, saya adlh generasi ke-4 dlm family ni!!..
♥ Ayah saya ada 11 org adik beradik...(WOo...rmai x?)
♥ Cuba korang teka berapa jumlah cucu Yaiyi Abdul Rahman??? (saya cicitnye taw..)--->sape dpt teka, saya belanja topup 5 ringgit!!!
Waa..Sempat lagi berposing...dr kiri, Aisyah(ank sedara), Angah & saya...

Ni pic pengasas reunion ktowg.. Tn. Hj Omar(kazen ayah).. Sorry pic nye x jelas.. adik saya berat bontot nk amek gmba.so, ini la hsil gmba yg tlh di `zoom' kan..

Pertemuan pada hari itu amat mengharukan kami(sobbb2...)
Especially buat atok saya yg kini berkerusi roda...
Dari sorotan mata tuanya, beliau kelihatan sgt gumbira bertemu dgn birasnye, Bik Ju & the geng..
Saya & si murai (sapekah si murai itu..jeng3..) pula sgt teruja mengambil
gamba2 sedara mara yg pura2 x nmpk kamera... (No camera plzzzz)
Ayah sbg urusetia Bz melayan sedara yg dtg...
Lain pula halnye dgn mak cik2 yg rancak bergosip di meja msg2...Pot pet pot pet x bhenti henti bercerita...Cam kedai kopi pun ada...
Btw, Thanks a lot kpd pengasas program ni,
Tn. Hj. Omar iaitu anak kpd Bik J
u
(sepatutnye saya kena panggil dia Nek Ju kowt..) bcoz without him,
saya pun
x kan kenal sedara mara yg jauh...
Yela msg2 d
uk jauh2..Ada duk Singapore,Klate,KL...
Thanks a lot kepada sume family yg sudi menghadirkan diri bagi memeriahkan mjlis...
Time kaseh gak kpd pihak catering yg sudi menyediakan
makanan tuk kitowang

Dgn kata lainnye, time kaseh kerana telah memusnahkan
program diet saya pada hari itu...
Hukhuk....Demmm..


P/s: Semasa bersalaman dgn atok sblum balik, atok sempat mengomen
baju yg saya pkai cam baju nurse...Adehh..atokkk...Oleh sebab itu,
saya malas nak menayang baju tu dlm blog nih..huhuhu..
Balik dari reunion, kitowang stu family jln2 kat Danga Bay..Beshhh..

Mila nak candid gambar sape tuh...?


Bik Ju tersenyum kegirangan menerima anugerah...


Wak Siah terkenang zmn muda mudi nye..


:crab1: Waaa...gumbiranya... saya dah reti buat emoticon...
Thanx munirahh... ♥ u!!!!!:littlegirl1:

1 comment:

Husna Hadzarami said...

ramainya family!
best la ada orang yg rajin organize family reunion macam ni :)