01 March 2010

Pak Guard, si pemburu student...

Hari ni saya terlewat bangun dari tidur.., lebih kurang pukul 6.30 pagi baru terjaga(Tapi tidur saya cukup 6 jam,tidak seperti selalu..syabass...). Padahal pukul 7.00 pagi saya perlu menaiki bas untuk ke kampus..Dengan pantas saya cepat-cepat mandi dan solat subuh..Baju of course la tak sempat nak di 'ironed'. Saya capai saja t-shirt dan seluar jeans biru berstrip putih.(haha..buat dajal...)

Itulah rutin harian saya kalau terlambat bangun.Jika kawan-kawan perasan mengapa saya tidak berbaju kurung pada hari itu, tentu sekali kerana saya bangun agak lewat..Alahai,,,,,kantoi....

Eh, macam takde kena mengena-mengena yer title entri ni dengan cite di atas..hihi..Ehhh, ada la... Meh saya sambung cite..Walaupun terlambat, saya dan rakan saya sempat naik bas yang terakhir ke kampus..Lega sebab tak payah berdiri..Sesampainya di kampus saya dengan bangganya menggantung tali kad matrix di leher saya dan berjalan selamba badak menuju ke dewan kuliah.. Namun, malang tidak berbau.. (kalau malang berbau, apakah baunya??).. tiba-tiba saya telah didekati oleh lelaki tua berbaju biru pekat ala2 polis serta bermisai...Saya terkedu,kaku,membisu.. Ceh,, jangan salah sangka, beliau bukan ingin mengorat saya,,, Beliau cuma meminta jasa baik saya menyerahkan kad matrix saya kepadanya... Tentu sekali kerana seluar jeans saya yg sangat 'obvious' warna ke'jeans'nya...Bengang sungguh saya.. Selalunya saya tidak pernah dicekup oleh pak guard bermisai itu..2 orang rakan saya juga telah menerima nasib yang sama...Sabar je la, D*** & Z******* ...hahha..Sebentar lagi saya dan D*** akan mengambil kad matrix kami dengan kuntuman senyuman yang mekar di bibir kami dan akan berusaha mendengar sebaik mungkin bebelan dari teruna bermisai pujaan gadis2 genit di K. Tganu..

sekadar gambar hiasan..


Pasni, tak payah la pakai jeans pergi kuliah ye Cik Nana,,, baik kamu pakai seluar tidur yang seakan-akan seluar slack.. Bukannya mereka tau..kan..kan...

Akhir kalam, saya menutup entri saya dengan harapan pak guard yang menahan saya dan kawan-kawan pagi tadi tidak akan terbaca post ini..

1 comment:

bunga teluki said...

baik pakai seluar kotak2 aku je
nak pinjam x?
HAHA