06 May 2010

Cerita kedai kopi pasal Nerd...


Hurmmm..
Dah berkurun rasanya saya tak update blog ni.
As a student, biasa la busy dengan assignment yg belambak & final exam yang kasi kembang sume neuron2 yang sekian lama mengecut,Mana taknye,sume subjek nak kena menghafal...(Macam la ko study hard sangat sampai tak sempat nak update blog)
Ehh, sebenarnya malas nak ke kampus yang jauh teramat semata-mata untuk update blog & main facebook.
Memang malang sebab cuma laptop saya je tak dapat wireless.
Member2 len hari2 on9 kot.
Alasan yang paling wajar,malas nak jumpe technician kat lab comp..
fullstop.

Ahaa..Jangan terkejut dengan nama baru blog ni..BELOG BUDAK PERASAN NERD..
Kawan2,, saya ni nerd ke? Saya pasti rakan saya di kampus akan menjawab begini, 
"Nana, ko bukan nerd,, tapi PERASAN nerd,,".. Cuba kita ubah statement itu kepada, "Nana, ko bukan cute,, tapi PERASAN cute,,"
Disebabkan saya bukan NERD tetapi CUTE,maka saya dengan rela hati memilih nama,
Belog budak perasan  cute nerd sebagai nama baru blog saya..kui..kui..kui.. (Manusia mana ni yang perasan sungguh.Angelina Jolie pun tak perasan begini)

Nerd menurut online dictionary, (Malas nak buka kamus da,,) bererti seseorang yang membosankan dan tidak popular, terutamanya yang obses kat satu benda macam komputer atau obses sangat belajar sampai tak ingat dunia..(Tahniah, ko bukan nerd..)Selain itu, nerd juga bermaksud 'pengor'(bahasa jawa jika diterjemahkan dalam bahasa melayu bermaksud bodoh)..Auwhhh...Sah, itu bukan saya.

Kalau korang pernah tengok drama2 yang ada kaitan dengan nerd,
budak nerd ni selalu distereotaip sebagai budak genius,rajin,selalu dapat markah tertinggi dalam kelas,
tapi bergaya old fesyen dengan spect. tebal, bawa buku pun tebal, beg of course beraaaat kan,,
pastu selalu kena buli dengan kawan2 kat sekolah..Alolo, cian...
Mereka yang nerd ni selalunya memang tak bercouple kat sekolah. Kononnya berpegang pada falsafah, study is everything, couple is nothing..
Kalau tengok drama budak nerd lak, lastly mesti diorang tukar style jadi stylo mylo.. Dari rambut belah tepi kepada rambut cacak tepu bergel..

Saya nak buka cerita ni, dulu masa zaman sekolah, saya suka sangat2 budak2 lelaki yang ala2 nerd ni.Sopan,baik,rajin study,,Pendek kata, memang jadi sumber inspirasi la time tu.. (Acece, sapela dak nerd yang ko minat dulu..)
Jangan korang tak tau, saya dulu memang minat subjek sejarah dan sastera..
Cam nerd jugak la kan..(patutla minat budak nerd..Alahai,,kantoi..)
Dulu cita2 nak jadi pegawai arkib negara.hahaha.. Tak bole blah kan..
Orang lain sibuk nak jadi doktor, lawyer,tak pun cikgu sekolah.
Tapi saya sibuk tanye kaunselor itu ini pasal pegawai arkib negara..
Padahal budak kelas sains..
Tapi sekarang kalau ko letak buku buku sejarah tingkatan 5 pun, lom tentu saya habis baca lebih dari 10 pages.

Korang ingat tak drama thai, Soda and ice tea yang pernah ditayangkan kat tv3. Masa tu saya baru tingkatan 2 kot.
Cerita pasal perempuan nerd, seorang lecturer kimia yang akhirnya berkahwin dgn pelakon yang hensem. Cerita mereka bermula apabila diorang terdesak nak cari pasangan hidup sebab parents diorang nak kahwinkan diorang dgn calon yg diorang tak suka. Lastly, diorang decide nak cari pasangan kat agen pencari jodoh & kat situ la diorang berjumpa.
Part yang paling saya suka bila perempuan nerd terpaksa menyamar jadi model & pelakon laki tu lak menyamar jadi profesor kimia..
Siang malam belajar kimia sampai nak pecah kepala..hihi..Lawak tol..


2 comments:

cikmemy said...

budak nerd ni sebenarnye cute..aku suke gak..sebab dorg nampak cam comel jek perangai pelik2 gitu..huhu

♥Bebelan mesra Cik Nana♥ said...

betul tuh..sokong2...